בדומה לבני האדם שחווים תחושה של מחלה בזמן נסיעות ברכב , כלבים וחתולים יכולים גם לקבל בחילה בעת נסיעה במכונית, טיסה או על סירה.

סימפטומים וסוגים

כלבים מראים את  חוסר הנוחות שלהם בדרכים שונות. הסימנים הראשונים של מחלת ים (תנועה) עשויים להיות ליקוק תמידי של השפתיים , ואחריו ריר מופרז ; פיהוק ; לבכות או לצעוק ; חוסר תנועה, התנהגות מפוחדת קפיאה במקום , ולבסוף, הקאה . כלב רגשי במיוחד אולי אפילו לעשות את הצרכים במכונית.

גורמים

ישנם מספר גורמים אפשריים למחלת תנועה בכלבים וחתולים. כלבים צעירים עלולים להיתקל במצב זה בתדירות גבוהה יותר , כי שיווי המשקל שלהם צריך להתפתח. הסיבה לבחילה בנסיעות יכולה להיות גם התנהגותית וצמודה לחווית נסיעה רעה בחייו המוקדמים.

אבחון

ברגע שסיבות נוירולוגיות והתנהגותיות נשללות, האבחנה של מחלת תנועה יכולה להתבצע בקלות על ידי הווטרינר. ההיסטוריה של תגובתו של הכלב שלך לנסיעה בדרך כלל מצביעה על הבעיה.

טיפול

טיפול במצב זה יכול להיות פשוט, צריך להרגיל את הכלב לנסיעות קצרות ועם חוויה נעימה. אם זמן ואימונים לא עוזרים למצב, תרופות שונות זמינות לטיפול בבעיה. שאלו את הוטרינרים בשדמה..

חיים וניהול

מתן סביבה בטוחה ונוחה לכלב שלך עשויה להוביל לגישה כללית יותר לכיוון נסיעה. פתיחת החלונות במכונית מעט עשויה לעזור להפחית את לחץ אוויר בתוך הרכב ומאפשרת אוורור טוב יותר. אוכל יש לתת כמה שעות לפני הכניסה למכונית . צעצועים עשויים לעזור להסיח את הדעת ולבדר כלב עצבני..

מניעה

זמן ואימונים יכולים לקחת זמן עד שהכלב שלכם יירגע. ייתכן שיש צורך להצטייד בתרופות מסוימות כדי לעזור להרגיע את הכלב שלך , אם הוא נוטה להיות עצבני לפני נסיעה במכונית. הווטרינרים בשדמה יכולים להמליץ על תרופות בטוחות ויעילה כדי להבטיח נסיעה שהולכת בצורה חלקה בכל פעם.