ממש כמו בבני אדם בגיל העשרה, אקנה הוא הפרעה שפירה שעוברת עם הזמן . היא מתרחשת כאשר זקיקי השיער מתחילים להיות מגורים. כלבים עם פרווה קצרה כמו בוקסר , בולדוג , ורוטווילר נוטים יותר לבעיה זו. הכלבים הללו עלולים להיתקל גם כאב וגירוד עז.

אקנה נוטה להתפרץ בגיל ההתבגרות של הכלבים , שזה  בין חמישה עד שמונה חודשים. בדרך כלל הוא נעלם עד שהכלב מגיע לגיל שנה .גם כלבים וגם חתולים רגישים למצב זה.

סימפטומים וסוגים:

בליטות אדומות.

נקודות שחורות.

זיהום עלול להתפתח במקום הגירוי או הפצע.

כלב יכול לשפשף את פניו אל שטיח וריהוט.

נפיחות בפנים.

מוגלה בנגעים מפלישת חיידקים.

הנגעים כואבים כשנוגעים בהם.

צלקות מפצעים שהגלידו.

גורמים:

גנטיקה

בעיות הורמונליות

טראומה

אבחון:

הווטרינר בשדמה  ייקח היסטוריה מלאה מהבעלים: הגזע של הכלב והגיל שבו החלו להופיע הנגעים . ישנן מחלות אחרות הנראות כמו אקנה,ואנחנו נרצה לשלול אותן, ובכלל זה:

Demodicosis -דמודקס. הווטרינר שלך יעשה מגרדי עור כדי למצוא את הטפילים. בהיעדרם לשלול את המחלה הזאת ,  הבחינה היא תחת המיקרוסקופ.

פטריית עור- בשלב מוקדם,  האקנה נראה כמו פטרייה. בעזרת דגימה מהעור והשערות, לוקח 10 עד 14 ימים כדי לקבוע האם קיים זיהום פטרייתי.

Puppy strangles – מחלה זו עלולה להופיע לעתים כמו אקנה, אך גורים אלה סובלים מדיכאון, לא אוכלים ובלוטות הלימפה שלהם נפוחות.

כלבים עם אקנה הם בריאים פרט לנגעים.

טיפול:

באופן כללי, ניתן טיפול מקומי לאקנה .השתמשו אך ורק  במוצרים שהומלצו על ידי הווטרינר בשדמה. העור על הסנטר והשפתיים של הכלב שלך הוא דק ורגיש. החומרים שמשתמשים לבני אדם חזקים מידי עבור הכלבים, ולכן אין תחליף למה שניתן לכם .

ישנם עוד כמה טיפולים אפשריים בהתאם למצב הקליני:

שמפו לשיער פעמיים בשבוע עם הכנה מיוחדת המכילה חמצן בנזואיל.

ג'ל חמצן בנזואיל למריחה על עור.

אנטיביוטיקה למריחה על עור להגבלת זיהום.

חומרים אנטי-דלקתיים למריחה על העור כדי להקטין נפיחות ודלקת .

אנטיביוטיקה במקרים חמורים.

חיים וניהול

זכרו, מחלה זו לא  אמורה להימשך זמן רב מאוד . יהיה עליכם לנהל את המצב בבית, בהתאם לצורך חפיפה ותרופות מתאימות.