כלב מקיא

אין זה נדיר עבור כלבים וחתולים להקיא מעת לעת. לפעמים זה בגלל משהו שהרגיז את בטנם, או סתם רגישות של מערכות העיכול. עם זאת , כאשר ההקאות לא מפסיקות גם כשלא נשאר שום דבר בבטן  והכלב אינו מקיא דבר מלבד מרה (נוזל צהוב) . זה חשוב לך לקחת את חיית המחמד שלך לווטרינר.

להקאות יכולה להיות סיבה פשוטה אך זה יכול להיות אינדיקטור של משהו הרבה יותר רציני.

כלב מקיא: תסמינים

• הקאות שלא מפסיקות.
• כאב ומצוקה.
• חולשה.
• דם בהיר בצואה או בקיא.
• ראיות של דם כהה בצואה או בקיא.

גורמים

• אכילת "זבל".
• שינוי בתזונה.
• זולל אוכל / לאכול מהר מדי.
• אי סבילות למזון מסוים.
• תגובה אלרגית למזון מסוים.
• עצמים חוסמים.
• דלקת חריפה של הקיבה.
• טפילים (למשל: תולעים עגולות ).
• בקע של הקיבה (בכלבים נוטים עמוק חזה ; מאוד קריטי ).
• גידולים.
• הפרעות מטבוליות (למשל , מחלת כליות ).
• מחלת כבד.
• מכת חום.
• מחלת בלוטת יותרת הכליה.

כלב מקיא ואי סבילות למזון מסוים

אבחון

אם יתאפשר הביאו דוגמה של הקיא לווטרינר. אם יש הרבה ליחה,מעי דלקתי יכול להיות הגורם . מזון לא מעוכל בקיא יכול להיות בגלל הרעלת מזון , חרדה, או פשוט אכילת יתר. מרה , לעומת זאת, מצביעה על מחלת מעי דלקתית או דלקת של הלבלב (פנקראטיטיס). אם דם אדום בוהק נמצא, יכול להיות כיב בקיבה. עם זאת, אם הדם הוא חום ונראה כמו קפה טחון ,ייתכן שהבעיה במעי. לבסוף, ריחות עיכול חזקים בדרך כלל נצפו כאשר ישנה חסימה במעיים .

הווטרינרים בבית חולים לחיות שדמה בדרך כלל יחפשו בפיה של חיית המחמד שלך עצמים זרים שעלולים להיות תקועים בפנים , כגון עצם של עוף. . תילקח הטמפרטורה של חיית המחמד שלכם  בנוסף בהתאם לבעיה החיה תעבור מספר בדיקות כמו ספירת דם ובדיקה ביוכימית. בנוסף צילומי רנטגן או אולטרסאונד לגלות את מקור הבעיה. במידה והחיה מיובשת וחלשה,עירוי של נוזלים ותרופות לווריד ינתן בבית החולים ובהתאם למצב, חיית המחמד שלכם תעבור בדיקות נוספות ותתאשפז.

כלב מקיא: טיפול

הטיפול יהיה מומלץ בהתאם לסיבה הבסיסית מאחורי ההקאות ; כוללות כמה אפשרויות :

• שינויים תזונתיים.
• תרופות כדי לשלוט בהקאות.
• אנטיביוטיקה, במקרה של כיבים חיידקיים.
• תרופות אנטי דלקטיות לטיפול במחלת מעי דלקתיים.
• ניתוח, במקרה של גידולים או עצמים חוסמים.
• חיים וניהול.

פעלו על פי תכנית הטיפול המומלצת שנתנו לכם בבית החולים בשדמה. שימו לב לחיית המחמד שלכם , ואם זה לא ישתפר, תחזור לווטרינר שלך להערכת מחודשת.