כשהכלב נחתך או נפצע קיימת סכנה מוגברת לזיהום עורי. פיודרמה היא ההגדרה לדלקת חיידקית של העור והיא נפוצה מאוד בכלבים. בפיודרמה נראה לקויות ופצעים מוגלתיים בעור ולעיתים אף נשירת שיער. הטיפול הוא יחסית פשוט והפרוגנוזה טובה.

סימפטומים

* גירוד

* פצעונים עם או בלי מוגלה

* קשקשת וגלדים

* איבוד שיער

* הפרשות יבשות באיזור הנגוע

הדלקת יכולה לקרות בשכבות השטחיו

ת של עור הכלב או, אם הפציעה היא עמוקה, בשכבות העמוקות של העור ואז המצב נקרא "פיודרמה עמוקה".

גזעים הנוטים לדלקת

* זאב גרמני בעל פרווה קצרה

* גזעים עם קפלי עור כמ

ו שרפיי, בולדוגים, קנה קורסו

* כלבים המאובחנים כנשאים של החיידק Stpahlococcus intermedius

כלבים הסובלים מדלקות על רקע פטרייתי, מחלה אנדוקרינית כמו תת פעילות של בלוטת התריס, אלרגיה לפרעושים/ מרכיבי מזון וכמו כן כלבים הסובלים מטפילי עור כמו דמודקס, נמצאים בקבוצת סיכון גבוהה להתפתחות של דלקות עוריות.

אבחנה

אנו בבית החולים לחיות בשדמה ,ברוב המקרים, מאבחנים באופן יחסית בפשטות וללא הרבה בדיקות, ומטפלים בהתאם. אם הדלקת נראית כעמוקה, הווטרינר ייעזר במגרדים ובמשטחים עוריים על מנת לאבחן אם הכלב סובל מבעיה רפואית ראשונית הגורמת לדלקת העורית.

טיפול

הטיפול ברובו מבוסס על תרופות ש

עובדות באופן מקומי בשילוב עם אנטיביוטיקות סיסטמיות. הטיפול האנטיביוטי הוא לרוב ארוך טווח ויכול להמשך עד כחודש על מנת להבטיח כי כל הדלקת התרפאה וכדי להקטין את סיכויי הישנות הדלקת.

כדי להימנע מסיבוך של זיהום סיסטמטי, שקורה כאשר החיידקים חודרים למערכת הדם של הכלב, חשוב לשים לב להחלמתו של הכלב ולגשת לווטרינר במקרה ונראים סימפטומים אחרים (כמו חוסר תיאבון, אפאטיות, הקאות, שלשולים), או כאשר נראה כי יש החמרה במצב העור.

מניעה

מומלץ לחפוף את הכלב בשמפו המכיל Benzoyl peroxide או בשמפו רפואי אחר, לעיתים קרובות, כדי למנוע את הסיכוי לדלקת מלכתחילה וכדי לעזור למנוע הישנות הדלקת.